Je combats Michael Talbot.le 30 Octobre 2016.

Je combats Michael Talbot.le 3o Octobre 2016.
 ★Michael,Talbot.”The finale in the western instrumental music”.2001
Chapber 2″The idea of the movement”pp.16-35Chapter 3 “The idea of the finale” pp..36-42Chapter 4 “Relaxant Finale”
pp.52-80

★Richard,Will.2002.”The Characteristic Symphony in the Age of Haydn ad Beethoven”.Cambridge University Press.

Chapter 4 Paradise regained:time,morality,and humanity in Beethoven’s Pastoral Symphony

投稿者: mathematical-musicology

ピアニスト、音楽学者、数学者。 研究テーマは、ベートーヴェン研究・近代形式学200年来の謎と言われるベートーヴェンピアノソナタ作品54第2楽章形式分析研究。 現在、数学者として、幾何学研究を行う。 東京芸術大学音楽学部器楽科ピアノ専攻を経て、同大学院修士課程音楽研究科器楽専攻修了。 第57回日本音楽コンクールピアノ部門入選。北ドイツにて、コンラート・ハンゼンクラヴィアマスタークラス修了。 2001年4月から2006年3月、名古屋芸術大学音楽学部器楽科ピアノコース非常勤講師。 ピアノを故堀江孝子、コンラート・ハンゼン、和声法を国越健司、Bibliography Skillsをウィリアム・E.キャプラン、バリー・クーパー、ウィリアム・ロススタイン、マーク エヴァン ボンズ、ピーター ペシック,の各氏に師事。 日本音楽学会正会員。国際音楽学会正会員。日本科学史学会正会員。全日本ピアノ指導者協会正会員。 Pianist,Musicologist,Physicist 1989 The Finalist at the Piano Departure of the 57th Japan Music Conpetition. 1990 Graduated from the Tokyo National University of Fine Arts and Music 1992 Graduated from the Graduate School of the Tokyo National University of Fine Arts and Music. 1993 Studied piano under the Conrad Hansen at the Conrad Hansen’s Master Class in North German. 2001~2006 A part time lecture of Piano at Nagoya University of Arts. Speciality is piano,musicology,mathematics. Subjet is Analysis of Beethoven's piano sonata op.54 2nd movement,called a mystery of Beethoven Study and study of modern musical form sicne 200 years.Now,I am researching geometry as mathematician From April 2001 to March 2006,Part-time lecture of piano at Nagoya University of Art Studied harmony and bibliography skills under William E.Caplin,Barry Cooper,William Rothstein.The regular member of the Musicological Society of Japan,and Piano Teacher's National Association.

コメントを残す