Study

Thesis
1993.1. 論文「ベートーヴェンピアノソナタ第22番について:ピアノソナタのゆらぎ」 東京芸術大学修士        論文。

2002.5. 論文 「ベートーヴェン ピアノソナタ Op.54における形式上の特殊性について: 形式上の特          殊性が逆説的に示唆する古典派ソナタにおける様式上の普遍性-」 猫乃電子出版:新潟。

Translation

2010.11~2015.8  I have translated James Hepokoski and Warren Darcy’s.”Elements of sonata theory” in 2006 published from Oxford University Press.ジェームズ・ヘポコスキー、ウォレン・ダーシー、2006年「ソナタ理論の要素」、オックスフォード大学出版。全訳

2011年6月 Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.
2 Kapital Zweistimigen Invention der J.S.Bachsより
Invention E dur pp.62

2011年12月 Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.         5 Kapital Einige charakteristische Beispiele aus den L;avoerwerken Beethovens              Op.54 より  2nd movement pp.165-170.

2012年10月 Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.
2 Kapital Zweistimigen Invention der J.S.Bachsより Invention F dur pp.71-72

2013年10月  Tenschert,Roland.1941.”Rondo oder Sonatenform?” Zeitschrift der Misik 108:775-778.


Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.
4 Kapital Die dreistimmigen inventionen j.S.Bachsより Sinfonia  c moll pp.113-116
3 Kapital Ueber die Archtektonik in den Fugen J.S.Bachsより
Wohltemperiertens Klaviers Vol.1 g moll  pp.79

2014年12月 Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.
3 Kapital Ueber die Archtektonik in den Fugen J.S.Bachsより
Orgeltoccata BWV540 pp.104-110
2 Kapital Die zweistimmigen Inventionen J.S.Bachsより
Invention C dur pp.43‐57

2015 年1月 Ratz,Erwin.1973.”Einfuehrung in die Musilalische Formenlehre”Universal Edition:Wien.
3 Kapital Ueber die Architektonik in den Fugen J.S.Bachs
Wohltemperiertens Klaviers Vol.1 gis moll  pp.81-87
6 Kapital Beethovens Hammerklaviersonate Op.106
B dur  pp.236-238

2015年9月  Waren Darcy.1998.”Wagner’s Das Reingold”  Clarendon Press:Oxford.
Chapter 4 Analytical Position pp.45


2015年10月 MIchael Broyles.”Beethoven:Emergence and Evolution in the Heroic Style” N.Y. 1987.
pp.99

2015 年11月 ,Laszlo Somfai,”Bela Bartok’s Concept of ‘Genuine and Valuable Art'”,Danish Yearbook of musicology Volume 32,pp.15-27,2004.

2015 年12月 ,Janet Schmalfeld.2011.”In the process of becoming:Analytic and
Philosophical   Perspectives on Form in Early Nineteenth-Century Music””Oxford University Press:London   Chapter2″Beethoven-Hegerian Tradition” pp.133-157

2016 年1月 ,Janet Schmalfeld.2011.”In the process of becoming:Analytic and
Philosophical   Perspectives on Form in Early Nineteenth-Century Music””Oxford University Press:London   Chapter2″Beethoven-Hegerian Tradition” pp.23-57

2016 年2月 Webster,James.1991.”Haydn’s farewell symphony and classical style”.Cambridge University..”Part 2 Cyclic organization in Haydn’s Instrumental Music”Chapter 6 “Integration of the cycle” pp.174-226.

2016年3月 Edward T.Cone “Schubert’s Beethoven” Musical Quaterly 1970 pp.779~793

2016 年4月Janet Schmalfeld 2011 “In the process of becoming” Chapter 3 “Processual Legacy in the late eighteenth  century” pp.59-86

2016 年5月 Steven vande Moortele.2009.”Two-Dimensional Sonata Form:Form and Cycle in Single-Movement Instrumental Works by Liszt, Strauss, Schoenberg, and Zemlinsky” d.Leuvan University Press.Chpater 1 pp.11-31

2016 年6月 Mark.Evan.Bonds,.2014″Absolute Music” Oxford University Press. Part II Essence and effect 1550-18
Chapter 5 “Form” pp.91-102.